קול התור פרק ב' חלק ב' סימן ב'
התפקיד הכללי של שני המשיחין מב"י ומב"ד יחד בכל הדורות הוא הגנה ומלחמה נגד שלשת ראשי הקליפות, עשו, ישמעאל וערב רב. תפקידו המיוחד של מב"י נגד עשו קליפת השמאל, ותפקידו המיוחד של מב"ד נגד ישמעאל קליפת הימין, ושניהם יחדיו נגד עשו וישמעאל שהם שור וחמור דטומאה. ההזדוגות של עשו וישמעאל הוא ע"י ארמילוס שר הערב רב.
הענין של הערב רב הוא לחבר בין (עם) ישראל, שהוא הקו האמצעי, לקליפות הימין (ישמעאל) ושמאל (עשו). אם כן, הערב רב אינו עומד באמצע על הקו האמצעי עצמו, אלא מחולק לשתיים, החלק השמאלי, הערב רב, מחבר לעשו, והחלק הימיני, הערב זעיר, מחבר לישמעאל. הערב רב, עניינו דומה לעשו, גשמיות מושחתת, והערב זעיר, עניינו כמו ישמעאל, רוחניות מושחתת.
קול התור פרק ב' חלק א' סימן קנא
קנא) שומע יוסף (בראשית מ"ב) - בפסוק והם לא ידעו כי "שמע יוסף" (לפי הכתיב בלי ו') בגימט' "משיח בן יוסף". היינו שאחיו לא ידעו את יעודו של יוסף שהוא משיח בן יוסף. כבר ביאר רבנו את מחשבתם הראשונה של אחי יוסף, הם ידעו כשירדה נשמתו של אברהם אבינו לעולם נתדבקה בו קליפת הימין ע"כ יצא ממנו ישמעאל להפריד ממנו את הקליפה, וכשירדה נשמתו של יצחק אבינו נתדבקה בו קליפת השמאל ע"כ יצא ממנו עשו להפריד ממנו את הקליפה, וחשבו שהקליפה האמצעית נתדבקה ביעקב שהוא בקו האמצעי, ואחרי שראו כי יוסף מתנהג במדות של גאווה חשבו בודאי כי יוסף הוא הקליפה שנפרד מיעקב. והם לא ידעו את קדושתו ויעודו הגדול של יוסף להכשרת הגאולה.
- יצא מאור כשדים בגיל 70 (ראה סדר עולם רבא והגר"א שם)
- עלה לארץ בגיל 75
- הוליד את ישמעאל בגיל 86
- הוליד את עשו ויעקוב בגיל 60, אבל "ויאהב יצחק את עשו, כי ציד בפיו", עדיין הבכורה שייכת לעשו.
- בניו הלכו בדרכם בזמן בר מצוה שלהם, כשהיה יצחק בן 73, ראה בראשית רבא.
- הבכורה עברה ליעקוב עם מכירתו כשהיה יצחק בן 75
- ברח מפני עשו אחיו בגיל 63
- יעקוב חוזר שלם, עיר שכם, בגיל 98
- 5768-5769 - לידת עשו - התחלת כריתת קליפת השמאל. ראה אנו כבר באמצע תקופה זאת, היא החלה עם נפילת אולמרט בתקופת העומר, ועליית אובמה. אין זה מקרה: השמאל הישראלי נחלש, והשמאל האמריקני עלה לשלטון. זה התחלת הסיכסוך בין השמאל דקדושה לשמאל דטומאה.
- 5771-5772 - יצחק מצוה את יעקב לברוח מפני עשו - אל תהיו בגלות.
- 5778-5779 - יציאת אברהם מאור כשדים - זה מסמל הנהגה משולבת בין יסוד ועטרת היסוד, וזה סוד חרן.
- 5783-5784 - עלית אברהם אבינו לארץ בכלל, שכם בפרט - זה התחלת הנהגת עטרת היסוד לבד, הנהגת ימות המשיח.
- 5783-5784 - עשו מוכר את הבכורה ליעקוב - עד אז, יהיה סוף קליפת השמאל.
- 5794-5795 - לידת ישמעאל - עד אז, יהיה סוף קליפת הימין.
- 5806-5707 - יעקוב שלם - יתכן שזה מסמל חיבור המשיחין.
בתרגום יונתן לפרשת תולדות, כתוב שענין "וימלאו ימיה ללדת", הוא שההריון של רבקה היה שלם במאתים ושבעים ימים. אם כן, זה עומד להסתיים, לעניות דעתי, קצת יותר משבוע לפני מועד הבחירות הכלליות. זמן יהיה לנו לעד.
קול התור פרק א':
כג) עוד יוסף חי. גם האבות ורבים מנביאי ה', מלכי ישראל ורבים מהתנאים והאמוראים, רבים מגדולי ישראל ואנשי מעשה בכל הדורות היו בטוריא דמשיח בן יוסף. הראשון היה אברהם אבינו בסוד "במה אדע כי אירשנה" וכנודע כל לשון ירושה שנאמר על ארץ ישראל הוא בטוריא דמב"י, וכן מרומז במלת "אירשנה" העולה בחושבנא "משיח בן יוסף". אברהם אבינו התחיל באתחלתא דגאולה הראשונה, היינו גאולת הקדושה של מטה שהיא באדמת ארץ ישראל. יצחק אבינו נכנס לטוריא דמב"י מיום העקידה. גם נרמז בשמו יצחק קץ - חי. יעקב אבינו, מיום שנאבק עם שרו של עשו, ויבא יעקב שלם. שלם, סכתה. יהודא מיום שהציל את יוסף. יוסף מיום חלומו הראשון. משה רבנו מיום שלקח עמו את עצמות יוסף. יהושע בן נון שהוא הראשון במלחמת ה' בעמלק.
- יוסף - בזמן חלומותיו - בן 17
- יצחק אבינו בעקידה - בן 37
- יהושע בזמן מלחמת עמלק - בן 42
- אברהם אבינו בברית בין הבתרים - בן 75
- משה רבנו בזמן בואו לדבר עם פרעה, בן 80. אם כן, עד ניסן הבא, היה בן 81.
- יעקוב אבינו בחזרתו לארץ כמוזכר לעיל - בן 98, ולכן לא שייך לדרשה זאת כפי שיבואר
- בן 17 - 5725-5726 - בט"ז אייז 5725, אלי כהן הי"ד נתלה בסוריה, הקריב את עצמו למען בטחון עם ישראל.
- בן 37 - 5745-5746 - בח' כסלו 5746, יהונתן פולארד נדחה החוצה מהשגרירות הישראלית בארה"ב, ונעצר. ויכר יוסף את אחיו והם לא הכרוהו. עבודתו הצילה את עם ישראל.
- בן 42 - 5750-5751 - בי"ז מרחשון 5751, מחבל ששייך לאוסמה בין לאדן יש"ו חיסל את רב מאיר כהנא הי"ד. גם הוא, עבודתו היתה בתפקיד מב"י.
- בן 75 - 5783-5784
- בן 81 - 5789-5790
נתפלל שתמיד נוכל לעמוד בצד של האמת.
מדהים. רק לא מתיישב לי עם הדעת העובדה שמשיח בן יוסף מתקיים לאחר משיח בן דוד בתאריכים האחרונים דהיינו, 5783-5784 ן- 5789-5790 הוא עדיין בסכנה וזאת לאחר בוא משיח בן דוד ב5794-5795 כתיקון לקליפת הימין (ישמעאל). ??? הרי משיח בן דוד מתקיים לאחר משיח בן יוסף, לא?
השבמחקלא בדיוק הבנתי אותך. חיסול קליפת השמאל לא מסמל קץ לצרותיו של משיח בן יוסף, הוא פגיע לערב זעיר וישמעאל. אז נמשכת הסכנה לחייו בשתי השנים האלה עוד לפני חיסול קליפת הימין ב5794.
השבמחקבס"ד לאחר איחוד המשיחין כתוב שהם נהפכין לתרין רעין דלא מתפרשין לעולם כך שלא יתכן עוד סכנה למשיח בן יוסף כי בטלה הגזירה ממנו בסוד הבן יקיר לי אפרים ....
השבמחק